Integritetspolicy för Cherry Casino

Välkommen till Cherry Casinos integritetspolicy. Vi värnar om din integritet och säkerhet och vill vara transparenta kring hur vi samlar in, behandlar och skyddar dina personuppgifter när du använder vår webbplats casinocherry.se och våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du villkoren i denna policy. Om du inte accepterar villkoren, vänligen avstå från att använda vår webbplats och våra tjänster.

1. Vem ansvarar för dina personuppgifter?

Cherry Casino drivs av Cherry Spellicens AB, registrerat i Sverige med organisationsnummer 556045-6153 och med säte på Norrlandsgatan 15, 111 43 Stockholm. Cherry Spellicens AB är personuppgiftsansvarig för all behandling av dina personuppgifter. Vid frågor om integritet eller om du vill utöva dina rättigheter i enlighet med denna policy, vänligen kontakta vår dataskyddsombud på [email protected].

2. Vilka personuppgifter samlar vi in?

För att kunna erbjuda dig spel och relaterade tjänster samlar vi in och behandlar följande kategorier av uppgifter:

  • Fullständigt namn
  • Personnummer och födelsedatum för åldersverifiering
  • Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer och postadress
  • Inloggningsuppgifter och kontoinformation
  • IP-adress, enhetstyp, webbläsarinformation och annan teknisk information
  • Transaktions- och betalningshistorik
  • Användningsdata såsom speltidslängd, insatser och spelaktivitet
  • Information relaterad till ansvarsfullt spelande, inklusive självavstängningsuppgifter
  • Eventuella dokument som skickas in för verifiering enligt svensk spellagstiftning
  • Uppgifter från tredje parter som tillhandahåller spel- och säkerhetstjänster

Vi samlar endast in känsliga personuppgifter (t.ex. hälsa) om du uttryckligen lämnar sådan information, exempelvis vid användning av våra ansvarsverktyg eller kontakt med vår kundtjänst.

3. Varför behandlar vi dina personuppgifter?

Dina personuppgifter används för att:

  • Skapa och administrera ditt spelkonto
  • Verifiera din ålder och identitet enligt svensk lag och EU-lagstiftning
  • Genomföra insättningar, uttag och andra transaktioner
  • Uppfylla krav enligt lagen om spel och andra relevanta rättsliga och regulatoriska förpliktelser
  • Kommunicera med dig om kontouppdateringar, kampanjer och viktiga förändringar
  • Främja ansvarsfullt spelande och förhindra spelberoende
  • Skydda mot bedrägerier, penningtvätt och missbruk
  • Analysera och förbättra våra tjänster och användarupplevelsen
  • Leverera personligt anpassade erbjudanden och marknadsföringskommunikation (endast med ditt samtycke)

4. Rättsliga grunder för behandling

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och svensk dataskyddslagstiftning. De rättsliga grunderna inkluderar:

  • Att fullgöra ett avtal (exempelvis spelavtalet mellan dig och Cherry Casino)
  • Att uppfylla rättsliga förpliktelser enligt svensk spel- och penningtvättslagstiftning
  • Vårt berättigade intresse av att säkerställa säkerhet, förebygga bedrägerier och förbättra våra tjänster
  • Samtycke, exempelvis för marknadsföringskommunikation och personliga erbjudanden

5. Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Vi sparar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för att uppfylla ovan nämnda ändamål eller enligt lagstiftningens krav. Vanligtvis innebär detta att personuppgifter lagras under din kontos livstid och upp till fem år efter kontots avslutande, i enlighet med bokförings- och spelregler. Uppgifter som behövs för att säkerställa ansvarsfullt spelande eller för rättsliga tvister kan bevaras längre.

6. Dina val och rättigheter

Du har rätt att:

  • Få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig
  • Begära tillgång till dina personuppgifter
  • Begära rättelse av felaktiga uppgifter
  • Begära radering av uppgifter, med förbehåll för lagliga skyldigheter
  • Begränsa eller invända mot viss behandling
  • Begära dataportabilitet för uppgifter du tillhandahållit
  • När som helst dra tillbaka ditt samtycke utan att påverka lagligheten i tidigare behandling
  • Invända mot automatiserat beslutsfattande som påverkar dig

För att utöva dina rättigheter kan du kontakta oss via [email protected]. Vi kommer att hantera din begäran utan onödigt dröjsmål.

7. Marknadsföring och kommunikation

Vi skickar endast marknadsföringsmaterial om du samtyckt till detta. Du kan när som helst ändra dina kommunikationsinställningar via ditt konto eller genom att använda länken för avprenumeration i våra e-postutskick. Vi behandlar dina personuppgifter i detta syfte endast under rättslig grund av samtycke.

8. Cookies och spårningstekniker

Vi använder cookies och liknande teknologier för att:

  • Säkerställa webbplatsens funktionalitet och säkerhet
  • Spara dina inställningar för en bättre användarupplevelse
  • Analysera användarbeteende för att förbättra våra tjänster
  • Visa relevant annonsering i enlighet med dina preferenser

Du kan ändra eller blockera cookies via din webbläsares inställningar, men vissa cookies är nödvändiga för att sidan ska fungera korrekt.

9. Delning av dina uppgifter

Cherry Casino kan komma att dela dina personuppgifter med:

  • Betrodda tjänsteleverantörer, exempelvis betalningsförmedlare och tekniska plattformar
  • Myndigheter enligt lagkrav, inklusive Spelinspektionen och andra tillsynsorgan
  • Organisationer för bedrägeri- och penningtvättsbekämpning
  • Koncerngemenskaper och samarbetspartners när du uttryckligen godkänt detta

Vid överföring till länder utanför EU/EES säkerställer vi att adekvata skyddsåtgärder, såsom standardavtalsklausuler, är på plats för att värna om dina rättigheter.

10. Säkerhet

Vi använder avancerade tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller missbruk. Detta inkluderar kryptering, säker lagring och strikt åtkomstkontroll.

11. Ändringar av denna policy

Vi kan komma att uppdatera denna integritetspolicy för att följa nya lagkrav eller förbättra våra rutiner. Alla ändringar publiceras här på casinocherry.se. Vi rekommenderar att du granskar policyn med jämna mellanrum. Fortsatt användning av våra tjänster efter ändringar innebär att du accepterar den reviderade policyn.

12. Klagomål och tillsyn

Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter i strid med gällande lag kan du kontakta oss för att lösa ärendet. Du har också rätt att lämna klagomål till den svenska tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

För ansvarsfullt spelande och stöd, besök gärna Spelpaus, den officiella svenska självavstängningstjänsten.

Senast uppdaterad: 2025-06-15

VisaMasterCardBankingCrypto